Електронски дневници – лакша школска администрација и боља комуникација на релацији професор, родитељ и ученик

Школска администрација доживела је своју дигитализацију пре неколико година па се тако већ дуже време користе такозвани елетронски дневници. Како истичу професори, употреба електронског дневника знатно унапређује комуникацију не само између њих и ученика, већ и између професора и родитеља. На тај начин гради се однос заснован на заједничком поверењу, а транспарентност употребе електронског дневника помаже да буде још чвршће.

Електронски дневник доступан је како родитељима, тако и ученицима који могу у сваком тренутку да порталу приступе својим корисничким именом и лозинком, који им је додељен регистрацијом , и да имају увид у оцене и остале информације које се налазе у самој бази електронског дневника.

Електронски дневник замењује професоре у свим пословима у вези са школском администрацијом. Док у класичном дневнику професор уписује часове и одсутне ученике ручно, у електронском дневнику постоје предефинисане ставке које професор потврђује једним кликом. За разлику од традиционалног приступа администрацији, електронски приступ је кудикамо бржи, па професори могу више времена да посвете раду са ученицима и осмишљавању креативне наставе.

 

Електронски дневник има и бројне, друге предности у односу на традиционални. Између осталог, Све активности ученика, од академских постигнућа до ангажовања у волонтерским акцијама, бележе се у рубрике дневника. Статистички подаци који се генеришу у електронском дневнику аутоматски шаљу наставном особљу обавештење у случају да оцене ученика одступају од његовог профила, било да су боље или лошије, па разредни старешина, сходно томе, може да обавести и родитеље.

Према Закону о образовању, број писмених/контролних задатака у једном истом дану ограничен, уз помоћ електронског дневника сваки наставник унапред може да има увид у распоред часова намењених за ове активности код других наставника и на тај начин избегне евентуално поклапање са другим предметима и сувишно оптерећивање ученика.

Пројекат „ Савремена технологија у настави“ суфинансира Министарство информисања и телекомуникација РС. Ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је делио средства.