Употреба онлајн материјала за учење у великој мери унапредила је начин на који се предаје у учионицама.
Многи стручњаци су сматрали да ће се појавом онлајн уџбеника настава у потпуности променити, али се таква предвиђања још увек нису остварила.
Да је настава унапређена, највидљивије је у основним школама.
Према истраживањима, дигитални материјали помажу ученицима да ново градиво усвоје брже за чак 30% до 80%.
Са оваквим увидима слажу се и учитељи и наставници основних школа. Чак 81% њих верује да дигитални уџбеници унапређују наставни процес.
–Сматрам да је много лакше уз помоћ онлајн уџбеника. Деци је то, некако, прихватљивије јер је сада дигитално доба и деца много више користе компјутере, лаптопове и мобилне телефоне- истиче Милица Панић, мајка основца из Зајечара.
Онлајн уџбеници штеде време наставницима али им стављају на располагање читав низ алата и средстава за обогаћивање лекција. Електронски уџбеник сједињује уџбеник и приручник за наставнике и тако доноси мноштво креативних и мултимедијалних садржаја који наставу чине визуелно и когнитивно атрактивнијом.
–Дигитални уџбеник доноси и могућност аутоматског прегледања задатака. Управо су због тога они погодни и за самостални рад код куће, а ми имамо сталан увид у напредак детета- истакла је Весна Мијић, наставница енгелског језика.
Шта је онлајн уџбеник?
Онлајн уџбеник се још назива и дигитални или електронски уџбеник. Иако, строго гледано, то нису синонимни појмови, у сва три случаја реч је о уџбеницима у дигиталном облику. У зависности од издавача и типа уџбеника, њима се може приступати у потпуности путем интернета или се на интернет могу повезивати само ради апдејтовања, док су иначе доступни и оффлине. Онлине уџбеник није електронска књига. Наиме, није реч тек о дигиталној верзији књиге која се може читати на различитим уређајима. Дигитални уџбеник је заправо много више од електронске верзије штампаног уџбеника.
Он представља пакет за учење са богатим визуелним и интерактивним потенцијалом, могућношћу линковања ка другим интерним и спољним садржајима, подвлачењем и остављањем бележака, као и другим напредним функцијама које доноси нова технологија. Када говоримо о онлине уџбеницима за основну школу, треба водити рачуна да постоје два типа дигиталних материјала:
1. електронски уџбеници, који омогућавају наставницима да обогате час фото, видео и аудио садржајима, као и интерактивним задацима;
2. интерактивни дигитални материјали намењени за самостални рад ученика – електронска радна свеска.
Неки од најчешћих бенефита дигиталних уџбеника у основној школи су:
1) Лакша школска торба
2) Интерактивност
3) Јефтинији су и лако се ажурирају
4) Прилагођавају се ученицима који имају потешкоћа у читању
5) Персонализација
6) Чине учење забавним и лаким
7) Припремају ученике за 21. век
8) Једноставније остављање бележака
9) Лакше праћење напретка
10) Доступност на различитим уређајима у свако доба
Пројекат „ Савремена технологија у настави“ суфинансира Министарство информисања и телекомуникација РС. Ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је делио средства.